FANDOM

Mbox default
Reinigung (Problem: Übersetzung)
 
Gametitle-FO1Gametitle-FO2Gametitle-FO3Gametitle-FOTGametitle-FOBOSGametitle-VB
Übersichten pro Spiel
ArmorClass

Rüstung und Kleidung sind anziehbare Gegenstände, welche deine Chance zum Überleben verändern oder S.P.E.C.I.A.L.-Attribute hinzufügen. Es gibt eine Menge Rüstungen und andere Klamotten in den Fallout Spielen, die Auswahl reicht vom einfachen Vault Overall bis zu verschiedenen Powerrüstungen.

EffekteBearbeiten

In Fallout, Fallout 2 und Fallout Tactics verbessert Rüstung Rüstungsklasse, Schadensschwelle und Schadensresistenz des Spielers. Verschiedene Typen von Rüstungen sind besser gegen verschiedene Typen von Schaden.

In Fallout 3 and Fallout: Brotherhood of Steel, there is only Schadensresistenz and all kinds of armor are equally resistant to all types of damage, with the exception of a few such as the Enclave Hellfire armor which increases fire resistance.

Most armor and clothing can affect abilities such as science and repair, more advanced types of armor, like the Power Armor, also increase your Strength and other S.P.E.C.I.A.L abilities.

Heavier armor weighs a lot more than normal clothes so make sure that you have plenty of spare room to accommodate its weight. Heavier armor will usually slow you down where lighter armor will not affect your agility. Heavy armor will make you louder and decrease your chances of successfully sneaking.