FANDOM

Mbox default
Reinigung (Problem: Übersetzung nötig)
Diese Seite listet alle Fertigkeitsbücher in dem Original Fallout.
  • Der Inhalt ist nicht in allen Einzelheiten auf dieser Seite beschrieben. Für Details siehe die jeweiligen Artikel.
  • Für Fertigkeitsbücher in anderen Fallout-Spielen, siehe Fertigkeitsbuch.
  • Hier gehts zur Inhaltsübersicht von Fallout.
 
Gametitle-FO1
Gametitle-FO1

Allgemeine Information Bearbeiten

Fertigkeitsbücher können im original Fallout dazu benutzt werden, um seine Charaktereigenschaften zu verbessern. Nach dem benutzen verschwinden sie aus dem Inventar.

The amount of skill points gained is equal to 100, subtract the current skill level, divide by 10, and then rounded down. Thus, the maximum a skill can be increased by books is up to 91%.

Maximaler Skill-Punkt Gewinn Bearbeiten

Passive skills are lowered by 10 (%) when the difficulty is changed from Normal to Hard. SPECIAL stats (Strength, Perception, etc) modify skills with a considerable bonus. The game keeps track of this bonus throughout the game, in real time. Any changes to stats, (e.g. chem effects) during the game add to or subtract from this modifier. It is thus possible to reduce any combination of stats to zero, significantly lowering skill values.
It is possible to raise Small Guns, First Aid and Science to 127%, Repair to 118% and Outdoorsman to 115%, in the case of a player whose Perception, Intelligence and Agility are at 10 (possibly more if the player's stats are lower), Endurance is above three, with the listed skills at 91%. To lose Agility and/or Endurance, use Buffout or Monument Chunks, then wait. To lose intelligence, use Mentats and wait, or Psycho. To lose Perception, drink beer, booze, rotgut, etc. If books are used from inventory (by left clicking and dragging) rather than from a weapon slot, time will not pass, and therefore stat effects will not wear off, until the inventory screen closes.[1]

Orte Bearbeiten

<tr><td>?</td><td>?</td></tr>

Großes Buch der Wissenschaften (Fallout) Dean's Elektronik (Fallout) Erste Hilfe Buch (Fallout) Waffen und Munition (Fallout) Scout Handbook (Fallout)

</table></div>

Einzelnachweise Bearbeiten

  1. ^ The Nearly Ultimate Fallout Guide by Per Jorner: Items

Vorlage:Navbox Fertigkeitsbücher FO1

Auch bei FANDOM

Zufälliges Wiki